Et forbilde i sosiale medier

Petter Jørgensen får stor oppmerksomhet for Langesund Bads markedsføring gjennom de sosiale mediene i tillegg til den tradisjonelle markedsføringen.

Petter Jørgensen får stor oppmerksomhet for Langesund Bads markedsføring gjennom de sosiale mediene i tillegg til den tradisjonelle markedsføringen. Foto:

Av
Artikkelen er over 9 år gammel

Mange aktører i næringslivet og offentlig sektor har lagt merke til Langesund Bads synlighet i de sosiale mediene. Nå blir de med i Telemarkreisers nye prosjekt som skal gi reiselivsbedriftene i Telemark kvalifikasjoner til å bli aktive i de sosiale mediene.

DEL

Telemark Fylkeskommune har bevilget 495.000 kroner til prosjektet «Telemark i sosiale medier». I sin helhet er prosjektet kostnadsberegnet til 990.000 kroner. Mye av sosiale medier dreier seg om tidsinnsats, og det er lagt inn 10 prosent bidrag til prosjektet i form av egeninnsats fra medlemmer i referansegruppen.

Prosjektleder er daglig leder i Telemarkreiser, Irene Siljan Vestby. Petter Jørgensen er med i prosjektgruppa som representant for Langesund Bad som blir en av fem pilotbedrifter i Telemark.

– Det er flere og flere som nå oppdager at sosiale medier er verktøy som man må forholde seg til, sier direktør Petter Jørgensen ved Langesund Bad.

– Etter hvert må vi nå gjøre dette strukturert og formalisert, og det er dette Telemarksreiser nå ønsker å gjøre, sier Jørgensen som selv har vært en pådriver og entusiast for å eksperimentere med sosiale medier som et supplement til den tradisjonelle markedsføringen av hotell- og restaurantdriften ved Langesund Bad. Og han har tatt kunnskapen og erfaringen sin med til andre hotell rundt omkring som han holder foredrag for om temaet.

– Langesund Bad er en liten bedrift med begrenset markedsføringsbudsjett. Vi kompenserer for størrelsen ved blant annet å være nytenkende. Vi har aktivt brukt Facebook som markedsføringsverktøy i et par år, forteller hotelldirektøren og legger til at hans ansatte også bruker Twitter og Linkedin.

Ansatte surfer i arbeidstida

Petter Jørgensen sier videre at det er en selvfølge at de ansatte på hotellet har full anledning til å være på Facebook og de andre sosiale mediene i arbeidstida.

– Men det er ikke slik at gjestene våre skal være redde for å oppleve å se nakkehårene til servitørene våre mens de surfer på nettet. For oss er selvsagt gjestene viktigst.

Jørgensen forteller at nattevaktene på hotellet har ansvaret for å oppdatere nettavisenes aktivitetskalendere som for eksempel Origo, for der får man synliggjort ulike arrangementer.

– Vi har erfart at vårt hotell får en stor synlighet gjennom de sosiale mediene. Det vi offentliggjør der blir raskt snappet opp av svært mange, sier Petter Jørgensen som gleder seg til å delta i et prosjekt der kunnskapsdeling og erfaringsutveksling reiselivsbedrifter imellom skal settes i system.

Artikkeltags