Suksess med pop-up – tilbake i Storgata

STORGATA 133: Unni Kittilsen prøver seg på ny i sentrum, med butikken «Den Lille Sorte».

STORGATA 133: Unni Kittilsen prøver seg på ny i sentrum, med butikken «Den Lille Sorte».

«Den Lille Sorte» og innehaver Unni Kittilsen prøver seg på en ny runde med pop-up i Storgata, etter et positiv innhopp tidligere i sommer.

DEL

– Ja, planen var å være her ut juni, men vi hadde suksess med pop-up'en da, så jeg fikk lyst til å prøve på nytt, forteller Kittilsen, etter å ha lagt sommerferien bak seg.

– Foreløpig har jeg kontrakt i fire uker, men du vet aldri. Jeg tenker eierne gjerne vil få inn noe fast, men enn så lenge har jeg butikk her, legger hun til.

«Den Lille Sorte» ligger på hjørnet av bygget i Storgata 133, etter at Bohemia sa takk for seg tidligere i år.

Utgangspunktet for butikken er en bohemsk stil, med majoriteten av klærne fra en italiensk produsent.

Italiensk og norsk design

– Klærne får jeg fra en importør i Sverige, men jeg har også noe av den norske designeren Metteagenturer, i Oslo. Som den sommerkjolen her, sier Kittilsen, og viser fram en oransje og frisk modell på utsiden av lokalet.

Kittilsen har hatt flere pop-ups tidligere, og hintet i juni til at en mulig nettbutikk kunne være på gang.

– Det har vært en tanke, og jeg har så vidt begynt på det, men ikke kommet dit hen at den er oppe og går enda, avslutter hun.

Artikkeltags