Det sier Yvonne Aasbø fra det porsgrunnsbaserte reklamebyrået Edge Branding, som nylig byttet navn fra R8 Edge.

Selskapet har hatt sterk vekst de siste årene, og 2021 ble et rekordår. Takket være offensive kunder og ansatte som omstilte seg raskt og jobbet på fra sine hjemmekontor, har de vært lite preget av pandemien. 2020 endte med overskudd, og i fjor økte de omsetningen fra 12,7 til 18,3 millioner kroner.

– I starten av pandemien stoppet det opp. Det var usikre tider og kundene våre skrudde igjen krana. Men da vi var tilbake etter sommeren 2020, gikk vi i gang for fullt, og siden det har det vært fullt trykk, sier Aasbø.

Den økte etterspørselen og veksten selskapet har sett de siste årene kommer også av nye satsningsområder, ifølge Aasbø.

– Vi har satset på nye produkter, blant annet utleie av markedssjefer til bedrifter. Vi brenner for at flere firmaer skal se verdien av å drive med markedsføring, og flere har kastet seg på og ansatt egne markedssjefer i ettertid. Det varmer våre hjerter at vi har bidratt til flere markedsføringsstillinger i Grenland, sier hun fornøyd.

Utvider staben

Den økte etterspørselen har gjort sitt til at bedriften nå satser og ansetter nye talenter. En av de to som starter opp i høst er Martine Nicander (34), som hadde sin første arbeidsdag denne uka. Hun har erfaring og utdanning innen motedesign, men etter 12 år i hovedstaden bestemte 34-åringen å flytte til Åsgårdstrand sammen med mannen. To barn og en utdanning innen grafisk design senere var hun på utkikk etter jobb, og Edge Branding ble den perfekte match.

– Det var full klaff. Jeg liker godt måten de uttrykker seg på og kulturen i selskapet. Det er så deilig å komme tilbake i full jobb og en hverdag med kolleger ikke minst, sier hun fornøyd.

Som tidligere motedesigner kjenner hun godt til hvordan det er å sitte på andre siden av bordet, og tror det kan bli en nyttig erfaring å ta med seg videre.

– Jeg kan nok ta med meg mye fra bakgrunnen min, og forstår hva kundene trenger og vil ha. Samtidig er jeg en visuelt ektefødt estetiker som er glad i form, farge og historiefortelling. Så dette passer meg veldig bra, sier Nicander, tydelig fornøyd med sin nye arbeidsgiver.

Aasbø forteller at de er glade for å få Nicander med på laget, og at de hele tida satser på å utvikle bedriften med nye løsninger og bred kompetanse innen ulike fagfelt. Siste nykommer i teamet er på plass i oktober, etter det har de ingen pågående ansettelsesprosesser, men er åpne for å ta inn søknader løpende.

– Bransjen er i konstant utvikling og vi er alltid åpne for nye talenter. Nå ser vi framover og jobber med å utvikle oss videre, sier hun.